מילה שלי

יום האישה הוא הרבה יותר קרוב ממה שנדמה

יוצאות לאור בדלתא גליל

לפני שנה, כשפנו אלינו מדלתא גליל לעשות את "יוצאות לאור" מתוך הבנה עמוקה שההשראה הכי גדולה נמצאת בתוך הבית, נכנסנו לזה בשיא ההתרגשות אבל גם עם הרבה חששות.

תחשבו כמה זה מפחיד לספר על הבמה את הסיפור האישי שלך, אז הרבה יותר מפחיד מזה, זה לעשות את כל זה בתוך הארגון, לעיני כל המנהלים והעובדים.
ביום האישה 2020 הקסם הגדול שציפינו לו קרה ובגדול, זה היה מטלטל ומסעיר, מחבר ומרגש, ורגע אחרי הפרחים ומחיאות הכפיים, כל העולם סביבנו נסגר ונאלם. בום.

ידענו שהפרויקט הזה הוא הרבה מעבר להרצאות ליום האישה, הרבה מעבר לסיפור אישי, הוא תהליך שאורז את מי שאת, ובפתיחות וכנות מחבר סיפורים של אומץ ובחירה ללבבות רבות של אנשים בארגון.

יום האישה 2020 עם קהל מי היה מאמין

עברה שנה ואלוהים כמה הכל השתנה, התרחק, הפך וירטואלי
וכל המדינה לובשת פיג'מה.
וזה היה הכי לא מובן מאליו כשקיבלנו לפני חודש וקצת הודעה "בואו נעשה את זה שוב ונהפוך את זה למסורת"

אז נכון זה היה בזום ובלי חיבוקים אבל הטישו נשפך כמו מים והתחושה שיש בתוך הארגון הזה נשים ע נ ק י ו ת שיכולות ללמד את כולנו על חיים האלה, רק התחזקה והתעצמה.

יוצאות לאור 2021 צילמה – רונית וולפר

אני כל כך גאה להיות חלק מהשיח הזה שמביא את ההשראה מתוך הבית, הכי קרוב שיש, ממש ליד הלב. שיום האישה הוא לא רק נשים שרואים בעיתונים שכולם מכירים, יום האישה זאת את וגם את ואמא שלך והילדה שלך ומי שעובדת איתך שנים, ממש מתחת לאף.

וזאת הזדמנות להגיד כאן תודה ענקית לארגון יוצא דופן, לעינת אמיתי ולהילה אפרתי הלפר – היוזמות, הדוחפות והמאמינות ולנשים שבחרו לקחת חלק (אלוהים, כמה הן אמיצות) והפכו לחלק בלתי נפרד מהלב והנשמה של איריס ושלי.

כמה כוח יש לנשים. זה פשוט בלתי נתפס.
ואת הכוח הזה אנחנו לא תמיד מצליחות לראות, בטח לא בגילאים מסוימים שערפל סמיך יורד עלינו.
כשחשבתי על כמה ההשראה הזאת קרובה אלינו, ישר חשבתי על הנשים שמקיפות אותי, החברות שלי, האחיות שלי, אמא שלי הגיסות שלי, החמה שלי, סבתות שלי, השכנות שלי. לכל אחת מהן יש סיפור ומכל אחת מהן אני לומדת.

ואז הלכתי עוד צעד במעגל, וקלטתי כמה השראה יש לנו לתת למי שהיינו. אז בגיל 9 או 19 או 29.
דמיינו את אותה ילדה, מוקפת בשאלות, מתבוננת על העולם, טועה ותוהה, היד שלנו יכולה לכוון אותה, להחזיק אותה ובמקרים מסוימים רק לסמן לה שהיא כאן.

אז ביקשתי בקבוצה שלי שישתפו כדי שיהיה לי פה מן אוסף כזה שאפשר יהיה לחזור אליו, לא רק ביום האישה, מתי שמתחשק. והנה מה שיצא, האמת, קשה לי עדיין להכיל את כל זה.

יוצאות לאור 2020 בפיג'מות כמובן צילם – ניב המלך

עצות לילדה שהייתי.

לא נגעתי, לא ערכתי, אפילו לא שיניתי את הסדר. יש פה נשים שנכנסו לי ללב מזמן ויש כאלה שרק לאחרונה אבל איכשהו יצא שברשימה הזאת יש כל מה שהייתי צריכה. גם היום בגילי המופלג.

  1. Cheli Hurvitz Hakimi – תאמיני בעצמך! תשקיעי בעצמך! אל תתעסקי במה אחרים חושבים!
  1. Limor Cohen Levy – גיל 9 – תקשיבי להם, כי בטוח שיצא ממך משהו !!! 19 את לא יודעת הכל, יש לך עוד דרך 29 למדת המון, אבל לא מספיק. תפסיקי לרצות את כולם 39 , עכשיו את יודעת, שאת עדיין לא יודעת הכל. החיים הם הרפתקה. הם מאתגרים. הם טובים. הם רעים. הם קשים. הם מהנים. תחיי את החיים, אל תתני להם לעבור לידך.
  1. Smadar Dekel Naim – את נהדרת, חכמה, יפה, מוכשרת וטובה. תאמיני בעצמך, תסמכי עלייך, תרימי ראש ותמשיכי ללכת. הכל טוב.
  1. Anat Lifshitz Hasbani – בא לי להגיד לנערה בת ה-16 שהייתי, זאת שהרגישה גנרית ולא מיוחדת, זאת שקינאה באלה שהיה להם ברור לאיזו מגמה הם הולכים, זאת שהתבאסה כל כך הרבה פעמים במשך שנים שאין לה משהו אחד מוגדר שהיא מצטיינת בו. בה לי להגיד לה "שומעת? הקושי לבחור משהו אחד שברור שהוא הכיוון שלך, יהפוך ביום מן הימים לחוזקה הכי גדולה שלך! יום אחד תביני שלהיות גם וגם זאת מתנה שאולי לוקח הרבה זמן לפתוח, אבל כשתגלי אותה היא תצמיח אותך בריבוע ?"
  1. ליאת כהן – את יכולה לעשות כל מה שאת, תחיי בתשוקה ותגשימי בתשוקה, תהני מכל רגע, תביטי לאחור רק כדי ליישר את המראה ולרוץ קדימה בשמחה, את תראי שהכל לטובה, תלמדי מהרע את הטוב. הייתי חופרת לה היטב?
  2. Liat Silvas-Roash – תקפידי להסתובב כל יום עם כיסים מלאים בטוב. בצד אחד חלומות ובשני- סיבות יומיומיות לשמוח. ושתמיד תזכרי לשמוח בך.
  1. Hilla Schlezinger – ❤️ לכי עם היצירתיות שלך והתעוזה עד הסוף. את מוכשרת ויכולה להגשים כל מה שתירצי. ❤️ אל תוותרי על אהבה אף פעם היא חלק מהd.n.a שלך. ❤️ תקשיבי לקול הפנימי שלך הוא לגמרי יודע מה נכון
  1. Tair Mordoch – הייתי אומרת לה, תמשיכי לכתוב עוד חלומות במחברת שלך. יום אחד תגלי שכל מה שכתבת שם, יקרה! רק אל תפסיקי לחלום.
  1. צחית תשובה – ב 2020 תהיה פה מגיפה עולמית אז המציאות שאת חווה כרגע ( 9,19,29) היא לא מובנית מאליו. עד אז שני דברים חשובים; 1.; צאי, תחווי, תבלי, תחקרי את העולם בלי פחד 2. שתמיד יהיה לך מקום משלך בעולם. * על הסעיף השני אני יכולה לסמן וי, הסעיף הראשון… פחות;) בקיצור; צריך לזהות הזדמנויות, להגשים חלומות. העולם מדהים ומגוון ויש בו אנשים מדהימים ומלא גוון פ, טעמים, קולות ולרוב ( לא תמיד) זה תלוי בזווית ההסתכלות שלנו על הדברים ??
  1. Niri Shaul – לעצמי בת ה 16 – ת ראויה, ואהובה, ומוכשרת. אל תפחדי ליזום או להביע דעה, ותאמיני בך – כי את כל כך הרבה יותר ממה שאת נותנת לעצמך קרדיט. כמו כן, בבקשה לכי ללמוד תופים כבר עכשיו, זה ישנה לך את החיים. תודה.
  1. Maya Mofaz – תמיד תעזי להמשיך ולחמול (מתוך שיר שכתבתי לבת שלי שירי)
  1. Ifat Peled – בגיל 16 שקלתי 35 קילו והיה נראה שלעולם לא אצליח להחזיר לעצמי את החיים שהיו לי (צופים, חברים, שמחה). אף בחירה היא לא גורלית והכל ניתן לשינוי. תאכלי משהו, יהיה לך מספיק שנים לדיאטה. שווה לחיות. גם אם עכשיו את חושבת שזה לא כ"כ נורא למות.
  1. Edna Laufer Globus – את לא שמנה! ואת נראית נפלא!
  1. Ori Cohen Medina – "את אף פעם לא לבד ואני אוהבת אותך" – כך הייתי אומרת לה ❤️
  1. Einat Katz-sharony – הייתי אומרת ושרה לה -" יש לך אותך…!"
  1. תמי מרגלית – לאהוב את עצמי עכשיו, כי אני תמיד ראויה לאהבה❤️
  1. Smadar Zalalichin Sabo – הייתי אומרת תחלמי תגשימי ואז תחלמי שוב , אל תפחדי להגשים חלומות כי יבואו עוד
  1. Liat Belzer – לא לפחד מהפחד, ללכת עם האמונה מהבטן.
  1. Taly Strauber – שהכל יסתדר בדיוק כמו שצריך להסתדר. להקשיב יותר לעצמי. שמי שיודעת מה הכי טוב בשבילי. זאת אני. לא לפחד להעז. מה כבר הכי גרוע יקרה? לעשות יותר את מה שאני אוהבת. שהכח והחוזק נמצא בתוכי. וואוו יש עוד כל כך הרבה
  1. Rakefet Laufer Hochma – תהני מהדברים הקטנים, תתעלמי מרעשי הרקע, תחלמי בגדול, אל תפחדי להעז, תסמכי על עצמך וגם כשיגיעו רגעים מאתגרים ולא פשוטים (ויגיעו) בסוף הכל יסתדר בדיוק כמו שתחלמי. אז אל תפסיקי לחלום!
  1. Hagar Eshhar Nir – אותו דבר כמו שאני אומרת לילדה בת ה-42. לנקות את הרעשים מסביב. להקשיב ללב ולבטן. ושהכל אפשרי כל עוד את רוצה מספיק ?
  1. Rivi Aluf – החדר לא באמת מסתדר כשנוקשים באצבעות. אל תשווי , כי המשפט שמדבר על להשוות תפוחים לתפוחים ולא לאגסים, לא חל על אנשים. אם משהו חשוב לך באמת תעזי ותנסי ותתאמני ותתאמני ותתאמני.
  1. Hamutal Ben Sinai – אל תפחדי מ"מה יגידו" ומה יחשבו עליך… לפעמים אני עדין צריכה להזכיר את זה גם לאישה בת ה-40+ שאני ?
  1. Rachel Netanely – תאמיני בך! את אחת ויחידה! אין עוד אף אחד כמוך.
  1. Dalya Israeli – הייתי מציעה לה , לא להתבייש לשתף גם ברע, להפתח
  1. Maya Chen – הייתי אומרת לה שהלב והגוף שלה יודעים הכי טוב ושלא תתלבט לרגע להקשיב להם
  1. Ayana Sherman Kaner – את תהיי מה שעכשיו את חולמת (בהקיץ) להיות ?
  1. Efrat Meshulam – אל תפחדי, את אהובה כמו שאת ✨
  1. Avishag Kofman Turek – אני מאמינה בך.❤️
  1. Kineret Tzur – אל תפחדי להצליח
  1. Sivan Konvalina Minkovsky – אל. תפחדי מכשלון.
  1. Ruthi Gaon – הייתי מחבקת חזק חזק ומבקשת: תמשיכי להאמין, מבטיחה שיהיה טוב ❤️
  1. Iris Yogev – אני הייתי אומרת לילדה שהייתי, תסמכי יותר על העולם, תאמיני באמת שמה שקורה הוא לטובה. לצחוק יותר, להנות מהדרך, לחיות כאן ועכשיו, להודות על מה שיש.להקשיב ללב ולבטוח בו. בגדול, שהכל בסדר!
  1. Hadas Cohen – אני הייתי אומרת להדס הילדה בת ה 9 – תהני! תצחקי! תתפרעי! תהני מהחיים. להדס בת ה 19 – תלכי עם הלב שלך ותשמרי על עצמך. להדס בת ה 29 – תביאי את עצמך כמו שאת, שימי קצוץ על מה חושבים עלייך ופשוט תהיי את!
  1. Tehila Garti – לגיל 9: את לא יותר מדי. לגיל 16: את לא לא מספיק.
  1. Sharon Shimkovitch – תקשיבי תמיד ללב שלך ולגוף, הם המצפן שלך. אל תקחי דברים באופן אישי. חבקי את עצמך אחרי כל טעות במקום להלקות. הכל זה למידה. את נפלאה כמו שאת תמיד, תהני, תהני, תהני !
  1. Inbal Dvir – הייתי אומרת לה שתזכור תמיד: את נפלאה בדיוק כפי שאת, תמצאי את הקול שלך, תנמיכי רעשי רקע ותהיי טובה לגוף שלך…יש לנו גוף אחד שנולדנו איתו אז כדאי לחבק אותו ולאהוב אותו, בעצם מה שרציתי להגיד, זה שהכי חשוב שתאהב את עצמה כפי שהיא.
  1. Moran Malach – פשוט תיהי ילדה
  1. אורלי לינקובסקי – ככל שתלמדי ותקדימי ללכת לפי מה שהלב שלך מרגיש ואומר ככה תגיעי למקומות שתרגישי בהן טוב יותר . לקח לי הרבה שנים להתנתק מרעשי רקע, להקשיב לסביבה לטרנדים ביום שהחלטתי להקשיב רק ללב ולתחושות הבטן שלי הבנתי שאני במקום הנכון. וגם לכי עם האמת שלך !!!
  1. Ofri Zuta – השאלה מה אגיד לנערה שהיא תהיה בת 46.תמשיכי לשאול שאלות ולהטיל דופי בעולם. זה בסדר לא לדעת.
  1. Shirley Weisman – אל תספגי לתוכך את כל מה שמשליכים עלייך. דעי להפריד בין מה ששלך לבין מה ששלהם.
  1. Hagit Shvartzbard – היי שקטה הכל בסדר?
  1. Olga Abramov – גיל 9- תדעי לך שאת חזקה ממה שאת חושבת. גיל 19- הבחור הזה, עם הידיים הלבנבנות שנראה חנון, אוהב אותך. תני לו הזדמנות.גיל 29- שיחקת אותה, אחלה בחירות עשית ועוד תעשי ?❤️
  1. Orly Furman – כמה שאת בול בזמן? אני כתבתי לילדה הזו שתלמד לשחרר ושכל אבן בדרך זה סימן ?
  1. Sarit Krupka Weingarten – לפרוץ קדימה ללא פחד?
  1. Galit Tamir – אם הייתי יכולה לחזור בזמן הייתי מלמדת את עצמי לנשום
  1. Orian Chaplin – אז אני ראשונה! העצה הכי טובה לנערה שהייתי, בהכי בוטה שלא מתאים לי: שימי זין ‼️‼️‼️‼️

נראה לי משפט מעולה לסיום!

והנה משהו משלי לאותה ילדה שהייתי.
את אולי לא יודעת הכל אבל את יודעת הרבה ואת יודעת מספיק, בכל נקודה בה את נמצאת.
יש משמעות לדרך, תסמכי עליה, גם אם לפעמים היא לא ברורה ומלאה בכאבי בטן.
שמרי על קשר, את חשובה לי.

תגובות: