מילה שלי

הכל מתחיל בסיפור

כן, אני חופרת על זה שוב ושוב ושוב. 
אחרי שאנחנו מבינים את זה, אנחנו מתחילים לגלות שיש לנו הרבה יותר מסיפור אחד, וגם יותר מעשר.
למעשה סיפורים זה כמו מים, תמיד יש מהם עוד.

הבעיה עבור רבים היא למצוא רעיונות לסיפורים. אז תרגמתי וסידרתי לכם חלק ממאמר  מעולה שמדבר בדיוק על זה.

שלב ראשון – שאלו את עצמכם כמה שאלות:

למה בחרתם במקצוע הזה? במה זה שונה ממה שאחרים עושים?
איך אנשים מרוויחים מהמוצר שלך?
מה היו המכשולים הגדולים בבניית העסק שלך? איך התמודדת איתם?
מהם שלושת המצבים המצחיקים ביותר (או המביכים) שחווית בבנית העסק או היצירת במוצר?
מה יכולים אחרים ללמוד מהחוויות שלך (או מהטעויות)?
איזה אדם מעניין פגשת בשבועיים האחרונים?
מהו האירוע הבלתי צפוי ביותר שקרה לך בעת בניית העסק שלך?

 

למה בחרתי במקצוע? בדיוק בשביל זה (כתיבת משלוחי מנות) צילום – עדי הלמן

 

שלב שני – אבל זה אישי? טוֹב!

סביר להניח שרבים מהסיפורים שיעלו הם אישיים, או לפחות מתייחסים לניסיון אישי. זה טוב. זה מעולה. האישיות היא מה שגורמת לסיפורים שלך להתבלט מכל האחרים, זה בדיוק מה שהופך אותך לשונה מכל מה שקראנו וראינו עד היום. הסיפורים קשורים לעסק שלך, הם אמיתיים והם בחינם 

 

הסיפור האישי שלי

 

שלב שלישי – סיפור טוב יכול להפוך את העסק שלך

סיפורים טובים הם בדיוק מה שמחפשות כל החברות הגדולות כדי למכור את המוצרים שלהם. יש יותר סיפורים טובים מאשר סיפורי הצלחה במדיה החברתית. סיפור טוב יעזור לך לטפח קהילה, מנויים ולקוחות. יש לו השפעה ישירה על המוניטין שלך ועל הדרך שבה אנשים רואים אותך, מתחברים איתך ומתחילים לדבר עלייך.

והנה כמה דברים חכמים שאמר יוסי אלפי (קצת קיצרתי ועדכנתי וסידרתי)

1. הסיפור שלכם הוא רק זרז לסיפורו של זה המקשיב לך והמעוניין "לארגן" לעצמו את הסיפור האישי שלו, באמצעותכם.
2. למדו את סיפורו של הקהל שלך שתספרו את שלכם.
3. לספר סיפור הוא צורך. מספר סיפורים אמיתי רוצה לספר, תאב לספר, משתוקק לספר, חייב לספר. אף אחד לא יבקש ממך לספר סיפור, זה חייב לנבוע ממך.
4. אם כבר יש לכם סיפור לספר, כדאי לשאול: "למה אני מספר את הסיפור הזה דווקא עכשיו ודווקא לקהל הזה". אם אין סיבה – הסיפור כנראה לא מתאים.
5. בדקו עם עצמכם מה "יוצא" לקהל מהסיפור. אם לא השארתם לו כלום בזבזת את זמנו.
6. בחרו "אני מספר" ותצמדו אליו, הוא חייב להיות קרוב אליך כי הסיפור שלך יוצא, בסופו של דבר, רק מהמגרש האישי שלך.
7. אם עברת בשלום את הנקודות האחרונות ויש לך תשובה לכל אחת מהן, כדאי לשאול את עצמך מה "יצא" לך מזה שסיפרת סיפור. אם לא יצא לך כלום – לא יבוא לך לספר יותר, ושוב… חבל 

 

תערוכת "אודות". הפקה – קרן אורן צילום – עדי הלמן

"ים כחול ושמיים
שתי סירות של נייר
הדיג יורד למים
ורוכב על גב של דג אל אוצר.

כפר ירוק בין ערביים
פרדסים ושדות
האיכר חוזר לבית
מנשק אישה יפה וילדות.

אבא סיפור
אנ'לא יכול לישון
ירח מסתכל לי בחלון
עוד מעט אני אהיה
גדול יותר מדי
אז אבא עוד סיפור אחד ודי."

איזה כיף שהגעתם עד לפה 🙂
מזמינה אתכם להיות חברים לעט שלי ולהרשם לבלוג.

נראה לי שהולך להיות פה מעניין, אחרי הכל זה נפלא לכתוב אבל זה נהדר לדעת שמישהו גם קורא את זה.

 

תגובות: