מ-א' ועד ת'

הרצאות

"Almost all good writing begins
with terrible first efforts.
You need to start somewhere."
Anne Lamott

מאיפה מתחילים?

אחת ה"מתנות" שאנחנו מקבלים עם העסק שלנו היא התובנה שאנחנו צריכים לעשות הכל. או כמעט הכל, לבד.
המשמעות היא שבנוסף למקצוע שלנו, אותו למדנו ואם שפר מזלנו גם אוהבים, אנחנו צריכים לדעת עוד כמה דברים, כמו איך לשווק את העסק ואיך לכתוב עליו ובעיקר איך עושים את שני הדברים האלה יחד.

החדשות הטובות הן שהיום כל אחד, בתקציב סביר, יכול להגיע באמצעות הרשתות החברתיות, הבלוגים, רשימות התפוצה ואפילו קבוצות הווטסאפ לעוד ועוד קהלי מטרה.

בהרצאה בת שעה

אני מספרת ומדגימה איך עושים את זה, מהי הדרך הנכונה לארוז במילים את מה שאנחנו עושים ומתי ולמה זה עובד.
וכן, אני מאמינה שמי שמצליח לנהל שיחה בשפה תקינה, יכול גם לכתוב. עכשיו הכל שאלה של רצון ואימון.
בשנה האחרונה, העברתי הרצאות לעיריות ומועצות מקומיות, לצוותי חינוך ומזכירי ישובים, לבעלי עסקים קטנים ולארגונים וגיליתי שהכתיבה נוגעת בכל אחד ואחת מאיתנו.

סדנה לכתיבה שיווקית

"צריך לכתוב בעבור עצמנו.
זו הדרך היחידה שבה נוכל להגיע אל זולתנו."
אז'ן יונסקו

אנחנו יוצאים לדרך מתוך ההבנה שאין מישהו שיוכל לכתוב אותנו כמונו.
נבין יחד מה הסיפור שלנו, אל מי בדיוק אנחנו רוצים לכתוב ומה יש לנו שאין לאף אחד אחר.
נמשיך להתאמן איך לכתוב בלי להתאמץ ונגלה כלים שיעזרו למחשבות שלנו לצאת החוצה ולהעביר

הסדנה כוללת ארבעה מפגשים מלאים בהרבה מעבר למילים:

התחלה

01

נתחיל להבין למה הסיפור שלנו כל כך חשוב, אל מי אנחנו רוצים לדבר ומה יש בנו שאין באף אחד אחר. נמשיך ללמוד לכתוב פשוט, ממש כמו שיחת טלפון רק עם החיוך. ונגלה כלים שיתנו למחשבות שלנו לצאת החוצה.

אמצע

02

נטעם תבלינים שמכניסים חיים או קצת אוויר לטקסט, נגלה מאיפה שואבים השראה ומתי יודעים שזה טוב או רקמספיק טוב. נתאמן על אחרים וגם קצת על עצמינו ונתחיל להרגיש איך חומרים שכתבנו פעם מתחילים לקבל אופי, ממש כמונו.

סיום

03

נלמד מעט מכללי השפה העברית, איך אפשר לצלוח את מכשול הזכר/נקבה, מתי שמים סימן קריאה ואיפה הכי נכון לרדת שורה. נתאמן על כתיבת רשימות ובעיקר נשלים יחד את משימת ה"אודות" המאתגרת, דרכה נלמד על הכוח של המילים הקטנות ובעיקר על הכוח של עצמנו.

כתיבת ערכים

"בני אדם שומעים רק
את מה שהם מבינים"
יוהן וולפגנג פון גתה

תהליך חשיפת השורשים ומציאת ה- DNA של הארגון
מרכיבה את מהות הארגון ומייצרת את הבידול שלו בתחום.
הגדרת הערכים והבנתם העמוקה מסייעת במיקוד החברה בפעילויות האסטרטגיות והשיווקיות השונות. בהמשך לערכים, ניתן לפתח שפה וויזואלית ואלמנטים גרפיים לכל הפעילויות השיווקיות.

למי מיועד התהליך?
1.ארגונים הנמצאים בתהליך שינוי ארגוני | 2.ארגונים בתהליך מיתוג | 3.ארגונים בתחילת הדרך.

התהליך מורכב משלושה מפגשים:

מפגש

01

פגישת הכרות תוך מענה על בריף ממוקד עם שאלות הכוונה, לקבלת מיפוי ראשוני של הארגון, הבנת החוזקות, ההבטחה של הארגון, הצרכים והמטרות.

מפגש

02

פגישת עבודה משותפת עם גורמים שונים בחברה, במהלכה יעלו על ידכם ללא שיפוט וללא הירארכיה מילים אותן נקבץ יחד ונדרג. כל קבוצה תסמל את אחד מערכי הארגון המהווים את נקודות החוזק והעוגנים שלו.

מפגש

03

לאחר עבודה של ניסוח הערכים מאחורי הקלעים וקיבוץ התובנות שעלו בצורה מקיפה, יוצג סיכום מפורט של כל אחד מהערכים, המשמעות שלו בארגון ומחוצה לו, כיצד הוא בא לידי ביטוי כיום ומהם כיווני ההתפתחות שלו בעתיד, כמו גם תיאור גבולות הגזרה שלו.

סדנה לכתיבה שיווקית שמגיעה מעבר לים

"בני אדם שומעים רק
את מה שהם מבינים"
יוהן וולפגנג פון גתה

בפעם הראשונה אני עושה את זה גלובאלי כמו שאומרים.
מוזמנות לסדנה חדשה מלאה בכלים שעוזרים לרעיונות ולמחשבות שלנו לצאת החוצה.
הסדנה כוללת 5 מפגשים "חיים" בני שעה, חוצי עולם ותרבויות וקבוצה סגורה בפייסבוק בה נתאמן, נשאל ונתרגל לאורך כל הסדנה.

קצת ממה שמחכה לנו:

5 מפגשים "חיים"

1

נלמד יחד מאיפה מתחילים לכתוב שיווקית ואיך הופכים את זה לפשוט וקל ומקבלים השראה להמשיך גם הרבה אחרי שהסדנה נגמרת.
וכן אני מאמינה שכל אחת יכולה, זו רק שאלה של רצון ואימון.

קבוצת פייסבוק סגורה לאימונים

2

יחד נתרגל כתיבה דרך תמונות, סיפורים ואפילו אקטואליה.
נתאמן על כתיבה יצירתית של כותרות, כתיבה אישית של ערכים וכתיבה שיווקית של פוסטים. כן זה אומר שיש שיעורי בית :)

מתי מתחילים

3

הסדנה מתחילה מייד אחרי הכריסמס, ניפגש מול המחשב או הנייד כל יום יום חמישי בשעה 16:00 שעון ישראל.
יש מקום רק ל-20 משתתפות ועכשיו השאלה איזה מדינות יעלו לכתוב איתנו.

סדנת כתיבה לארגונים

"You can make anything by writing"
C.S Lewis
"תקשורת פנים ארגונית מתייחסת לאינטראקציה בין מנהלים ועובדים לנושאים ארגוניים.
זאת, במטרה לידע, לחבר, לערב ולהגביר את מחויבות העובדים לארגון ולמימוש מטרותיו העסקיות."
מתוך ויקיפדיה

הכל מתחיל ונגמר בתקשורת בארגון.
זה ידוע וברור ואין כיום ארגון שלא משקיע בכך משאבים רבים ועדיין, במציאות היומיומית אנחנו מתמודדים עם הצפה (שלעיתים מרגישה כמו התקפה) בצורה של מבול מסרים כתובים: מיילים, הודעות ווטסאפ, ניוזלטר, ידיעון פנימי ועדכונים שוטפים.
אז איך אפשר לבלוט בתוך ים המסרים?
איך גורמים לעובדים שלנו לפתוח ואפילו לקרוא את מה שאנחנו כותבים?

אחרי מעל לעשור בעבודה בארגונים ועם ארגונים ותואר שני בייעוץ ארגוני, עבודת הכתיבה שלי נקשרת אוטומטית לגילוי הערכים של הארגון, אפיון קהלי המטרה הפנימיים ובניית מסרים ממוקדים שיביאו תועלת, יעוררו עניין ושיח, יניעו לפעולה ואולי אפילו יעלו חיוך מדי פעם.

בסדנה

נלמד

נלמד איך משתחררים מהתבניות המוכרות ומתחילים לכתוב אחרת, איזה כלים יכולים להכניס טוויסט לטקסט, מאיפה אפשר לשאוב השראה ומה ולמה עובד בדוגמאות מהארץ ומהעולם.

נתרגל

יחד ולחוד דוגמאות מחיי הארגון נעבור לשפת הערכים של הארגון, נשים את הפוקוס על הלקוח הפנימי והצרכים שלו ונמצא את המילים שיהפכו לשפה הכתובה - מדוברת של הארגון.

ולסיום

אני מאמינה שמי שמצליח לנהל שיחה בשפה תקינה, יכול גם לכתוב.
עכשיו הכל שאלה של רצון ואימון.

סדנת כתיבה לצוותים חינוכיים

"בארץ הלוהטת הזאת, מילים צריכות להיות צל"
יהודה עמיחי

לבחור בעבודה חינוכית, מכל סוג שהיא, זה לבחור בשליחות.
על העבודה אני לא צריכה לספר לכם, אבל אתם כן צריכים לספר לי. האם אתם מצליחים? האם אפשר בכלל להעביר במילים את מה שקרה היום בכיתה או בגן?
האם זה הגיוני לצפות מההורים לקרוא הודעות שלא כוללות להביא חולצה לבנה?
האם אפשר לכתוב בקלות על מקצוע כל כך מורכב? והאם יש דרך בה נוכל לזכות להכרה על פועלנו ולקבל חזרה תגובה כנה על מה שכתבנו?

התקשורת הכתובה היא הבסיס לקשר שלנו עם העולם בחוץ, עם ההורים והתלמידים, הקולגות ואנשי משרד החינוך, הקהילה ולמעשה כולם. זוהי הדרך העיקרית בה אנחנו יכולים לעדכן ולספר על מה שנעשה מעבר לשער, לאפשר הצצה קלה לחיים שלמים שעוברים על הילדים שלנו, כשהם לא אתנו.
אז איך עושים את זה נכון והופכים את המשימה הזאת למצמיחה במקום מתסכלת?

בסדנה מרוכזת נלמד יחד איך עושים את זה ואפילו מצליחים להנות מזה

*

נתחיל לכתוב אחרת ממה שרגילים

*

נלמד עקרונות לכתיבה שמייצרת תקשורת

*

נאפיין את קהלי המטרה שלנו והצרכים שלהם

*

נתרגל כתיבה כנה ואותנטית

*

נעביר את המסרים שלנו בצורה יותר מדויקת

*

נקבל מקורות להשראה לכתיבה זורמת ויומיומית.