מ-א' ועד ת'

הרצאות

"Almost all good writing begins
with terrible first efforts.
You need to start somewhere."
Anne Lamott

מאיפה מתחילים?

אחת ה"מתנות" שאנחנו מקבלים עם העסק שלנו היא התובנה שאנחנו צריכים לעשות הכל. או כמעט הכל, לבד.
המשמעות היא שבנוסף למקצוע שלנו, אותו למדנו ואם שפר מזלנו גם אוהבים, אנחנו צריכים לדעת עוד כמה דברים, כמו איך לשווק את העסק ואיך לכתוב עליו ובעיקר איך עושים את שני הדברים האלה יחד.

החדשות הטובות הן שהיום כל אחד, בתקציב סביר, יכול להגיע באמצעות הרשתות החברתיות, הבלוגים, רשימות התפוצה ואפילו קבוצות הווטסאפ לעוד ועוד קהלי מטרה.

בהרצאה בת שעה

אני מספרת ומדגימה איך עושים את זה, מהי הדרך הנכונה לארוז במילים את מה שאנחנו עושים ומתי ולמה זה עובד.
וכן, אני מאמינה שמי שמצליח לנהל שיחה בשפה תקינה, יכול גם לכתוב. עכשיו הכל שאלה של רצון ואימון.
בשנה האחרונה, העברתי הרצאות לעיריות ומועצות מקומיות, לצוותי חינוך ומזכירי ישובים, לבעלי עסקים קטנים ולארגונים וגיליתי שהכתיבה נוגעת בכל אחד ואחת מאיתנו.

כתיבת ערכים

"בני אדם שומעים רק
את מה שהם מבינים"
יוהן וולפגנג פון גתה

תהליך חשיפת השורשים ומציאת ה- DNA של הארגון
מרכיבה את מהות הארגון ומייצרת את הבידול שלו בתחום.
הגדרת הערכים והבנתם העמוקה מסייעת במיקוד החברה בפעילויות האסטרטגיות והשיווקיות השונות. בהמשך לערכים, ניתן לפתח שפה וויזואלית ואלמנטים גרפיים לכל הפעילויות השיווקיות.

למי מיועד התהליך?
1.ארגונים הנמצאים בתהליך שינוי ארגוני | 2.ארגונים בתהליך מיתוג | 3.ארגונים בתחילת הדרך.

התהליך מורכב משלושה מפגשים:

מפגש

01

פגישת הכרות תוך מענה על בריף ממוקד עם שאלות הכוונה, לקבלת מיפוי ראשוני של הארגון, הבנת החוזקות, ההבטחה של הארגון, הצרכים והמטרות.

מפגש

02

פגישת עבודה משותפת עם גורמים שונים בחברה, במהלכה יעלו על ידכם ללא שיפוט וללא הירארכיה מילים אותן נקבץ יחד ונדרג. כל קבוצה תסמל את אחד מערכי הארגון המהווים את נקודות החוזק והעוגנים שלו.

מפגש

03

לאחר עבודה של ניסוח הערכים מאחורי הקלעים וקיבוץ התובנות שעלו בצורה מקיפה, יוצג סיכום מפורט של כל אחד מהערכים, המשמעות שלו בארגון ומחוצה לו, כיצד הוא בא לידי ביטוי כיום ומהם כיווני ההתפתחות שלו בעתיד, כמו גם תיאור גבולות הגזרה שלו.

סדנת כתיבה לארגונים

"You can make anything by writing"
C.S Lewis
"תקשורת פנים ארגונית מתייחסת לאינטראקציה בין מנהלים ועובדים לנושאים ארגוניים.
זאת, במטרה לידע, לחבר, לערב ולהגביר את מחויבות העובדים לארגון ולמימוש מטרותיו העסקיות."
מתוך ויקיפדיה

הכל מתחיל ונגמר בתקשורת בארגון.
זה ידוע וברור ואין כיום ארגון שלא משקיע בכך משאבים רבים ועדיין, במציאות היומיומית אנחנו מתמודדים עם הצפה (שלעיתים מרגישה כמו התקפה) בצורה של מבול מסרים כתובים: מיילים, הודעות ווטסאפ, ניוזלטר, ידיעון פנימי ועדכונים שוטפים.
אז איך אפשר לבלוט בתוך ים המסרים?
איך גורמים לעובדים שלנו לפתוח ואפילו לקרוא את מה שאנחנו כותבים?

אחרי מעל לעשור בעבודה בארגונים ועם ארגונים ותואר שני בייעוץ ארגוני, עבודת הכתיבה שלי נקשרת אוטומטית לגילוי הערכים של הארגון, אפיון קהלי המטרה הפנימיים ובניית מסרים ממוקדים שיביאו תועלת, יעוררו עניין ושיח, יניעו לפעולה ואולי אפילו יעלו חיוך מדי פעם.

בסדנה

נלמד

נלמד איך משתחררים מהתבניות המוכרות ומתחילים לכתוב אחרת, איזה כלים יכולים להכניס טוויסט לטקסט, מאיפה אפשר לשאוב השראה ומה ולמה עובד בדוגמאות מהארץ ומהעולם.

נתרגל

יחד ולחוד דוגמאות מחיי הארגון נעבור לשפת הערכים של הארגון, נשים את הפוקוס על הלקוח הפנימי והצרכים שלו ונמצא את המילים שיהפכו לשפה הכתובה - מדוברת של הארגון.

ולסיום

אני מאמינה שמי שמצליח לנהל שיחה בשפה תקינה, יכול גם לכתוב.
עכשיו הכל שאלה של רצון ואימון.

סדנת כתיבה לצוותים חינוכיים

"בארץ הלוהטת הזאת, מילים צריכות להיות צל"
יהודה עמיחי

לבחור בעבודה חינוכית, מכל סוג שהיא, זה לבחור בשליחות.
על העבודה אני לא צריכה לספר לכם, אבל אתם כן צריכים לספר לי. האם אתם מצליחים? האם אפשר בכלל להעביר במילים את מה שקרה היום בכיתה או בגן?
האם זה הגיוני לצפות מההורים לקרוא הודעות שלא כוללות להביא חולצה לבנה?
האם אפשר לכתוב בקלות על מקצוע כל כך מורכב? והאם יש דרך בה נוכל לזכות להכרה על פועלנו ולקבל חזרה תגובה כנה על מה שכתבנו?

התקשורת הכתובה היא הבסיס לקשר שלנו עם העולם בחוץ, עם ההורים והתלמידים, הקולגות ואנשי משרד החינוך, הקהילה ולמעשה כולם. זוהי הדרך העיקרית בה אנחנו יכולים לעדכן ולספר על מה שנעשה מעבר לשער, לאפשר הצצה קלה לחיים שלמים שעוברים על הילדים שלנו, כשהם לא אתנו.
אז איך עושים את זה נכון והופכים את המשימה הזאת למצמיחה במקום מתסכלת?

בסדנה מרוכזת נלמד יחד איך עושים את זה ואפילו מצליחים להנות מזה

*

נתחיל לכתוב אחרת ממה שרגילים

*

נלמד עקרונות לכתיבה שמייצרת תקשורת

*

נאפיין את קהלי המטרה שלנו והצרכים שלהם

*

נתרגל כתיבה כנה ואותנטית

*

נעביר את המסרים שלנו בצורה יותר מדויקת

*

נקבל מקורות להשראה לכתיבה זורמת ויומיומית.

סדנת כתיבה שיווקית און ליין

"בני אדם שומעים רק
את מה שהם מבינים"
יוהן וולפגנג פון גתה

זה שוב קורה ואני עושה את זה און ליין כמו שאומרים.
למי שגרה באילת, פילדפיה, מדריד ואפילו שוהם או למי שמעדיפה את זה בלי מחויבות לזמנים וימים.
אנחנו הולכות לעבוד קשה, פעם בשבוע ניפגש בזום ונלמד על קהלי מטרה וערכים, סטוריטלינג, אסטרטגית תוכן, איך כותבים אישי ואיך מניע לפעולה, מה ההבדל בין עמוד עסקי לקבוצה ואיך אפשר לכתוב שוב ושוב ושוב על אותו נושא.
כל מפגש יסתיים בזמן לשאלות שלכן.
בין לבין, בקבוצה סודית משלנו בפייסבוק, נכתוב, נתאמן, נשאל, נתרגל ונכיר. תקבלו ממני משוב וגם אחת מהשניה, נערוך טקסטים ונגלה את כל הסודות הקטנים שהופכים טקסט טוב למצוין.
את הסדנה תלווה חוברת העבודה "מילה שלי" שתשלח הביתה ותישאר אתכן גם אחרי שהסדנה שלנו תסתיים.

קצת ממה שמחכה לנו:

5 מפגשי זום של שעה וחצי

1

כל יום שני בשעה 20:30 בערב (שעון ישראל) נלמד יחד מאיפה מתחילים לכתוב שיווקית, איך הופכים את זה לפשוט וקל ומקבלים השראה להמשיך גם הרבה אחרי שהסדנה נגמרת.

קבוצת פייסבוק סודית לתרגול ואימונים

2

נתרגל כתיבה דרך תרגילים, נתאמן על כתיבת סטוריטלינג, כותרות, ראיונות, רשימות וגם כתיבה אישית של ערכים וכתיבה שיווקית של פוסטים. כן זה אומר שיש הרבה שיעורי בית :)

מה עוד

3

אתן מקבלות בדואר את החוברת "מילה שלי" שתלווה את הסדנה, בקבוצה הסודית תעלו את כל החומרים הכתובים שלכן ותקבלו משוב גם אחת מהשניה וגם ממני.
וכן אני מאמינה שכל אחת יכולה, זו רק שאלה של רצון ואימון.