מילה שלי

תגידי, את ממליצה?

ידעתם?
החלק הכי אפקטיבי ומניע לפעולה הוא "אמרו עלינו" או "לקוחות ממליצים" אותו המקום בו יש ציטוטים שמספרים מה יש בשירות או במוצר שלכם, בלי עריכה והתערבות שלכם.

דוגמה מהאתר שלי. תודה חגית 🙂

למה?
כי אנחנו סומכים על מי שאין לו אינטרס ישיר, כי זה הרבה יותר אמין שמישהו אחר מספר עלינו, כי ככה אפשר לקבל הרבה זוויות על אותו השירות או המוצר ולקבל תמונה רחבה מהתנסות של לקוחות שונים.

מה המשמעות?

תשקיעו בחלק הזה. תכינו שאלות (למה בחרת במוצר או בשירות שלי, מה היתה החוויה שלך, מה הפתיע אותך, האם אתה ממליץ עליו) ועכשיו שלחו ללקוחות שלכם. במידה ויש לכם לקוחות מתחומים שונים, הביאו את זה לידי ביטוי כך שכל המלצה תציג פן מעט שונה במוצר או בשירות.

 

ספר האורחים של בילונגינג. צילום – לירון כהן אביב

 

מה עוד?
כל תקופה כדאי לרענן את סיפורי הלקוח, להבליט אחד אחר, להחליף בסיפורים מעודכנים, לנסח עוד שאלות.

והבונוס?
לגמרי שלכם. קודם כל, אין תחושה יותר טובה מלקבל פידבק על מה שאנחנו עושים, בצורה כתובה ומפורטת ובנוסף, כך תוכלו לקבל תמונה רחבה על הערך שאתם נותנים, הבידול שלכם בתחום ותקבלו הבנה מעמיקה למה בוחרים בכם ועם איזה תחושה יוצאים.

מוזמנים לקרוא מאמר מצויין בדיוק בנושא הזה עם הוכחות.

ועכשיו להמלצה שלי?

  1. הכינו שאלון (קצר וקליל) עבור הלקוחות שלכם.
  2. הכניסו שאלות מנחות כגון: מה הפתיע אתכם? ממה הייתם מרוצים? האם הייתם ממליצים לחבר?
  3. שלחו את השאלון ללקוחות עבר שלכם שהיו משמעותיים עבורכם בדואר.
  4. זכרו להודות לכל מי ששולח לכם פידבק (גם אם יש בו חלק יותר מבקר)
  5. קבלו אישור לשימוש בהמלצות.
  6. רשות – שלחו את הלקוחות שלכם לסדנת כתיבה כדי שילמדו איך לכתוב סיפורי המלצה 🙂
  7. אל תשכחו, כשאתם מרוצים משירות או מוצר כתבו על זה, ספרו עלזה ושתפו. זה מה שעושה את העולם שלנו לקצת יותר נחמד.
ההמלצה שלי בספר האורחים היא סעו לבילונגינג זה הכי קרוב לחול שיש. צילום – לירון כהן אביב

 

ודבר אחרון, אחרי שאתם כבר מבינים את חשיבות ההמלצה, לכו תפרגנו למי שעשה לכם טוב וכתבו לו המלצה מפורטת ומנומקת בעמוד העסקי, באתר או פשוט במייל. זה עושה נעים לתת לא פחות מלקבל.

תגובות: